21 februari

idag var det inte roligt att vakna upp från marddrömmen och inte att den faktiskt var sann! kunde inte somna igår eftersom prinsen inte låg vid mina ben så tog ett stort godsedjur och la där och tänkte att det var han så jag kunde som na någon gång! frida somnade ganska snabbt så jag låg där och tankarna bara snurrade! vaknade sen vid tolv, tog bussen till mamma vid två så nu blir jag här tills i morgon! kommer inte vara skönt att komma hem igen, att "se" simba hoppa mellan sängen och soffan med mera! längtar tills de andra rummet blir färdigt så jag kan flytta dig och möblera om så att simba inte har kunnar rört sig i det! låter hemskt, men jag måste det för att komma vidare tror jag! saknar han så enorm mycket! det är sjukt vad saknaden är stor!
känndes skönt att få veta att han somnade i hilmars armar iallafall! när veterinären hade undersökt honom fräste han så fort han kom åt njurarna, dom hade mer eller mindre lagt av! han hade börjat att tappa päls med, så fort det gick i slutet! men som många säger: jag gjorde det bästa för simbas skull, inte min!
är ute hos mamma nu med, känndes jätte konstigt att lämna rummet utan att ha någon att säga hej då till, utan att behöva kolla lådan, mat och vattenskålarna som var borta! så dom rutinerna kommer ta ett tag att bli av med! sa ändå ut i tomma rummet att "mamma ska bara ut och röka, kommer snart min älskling/prins". tror allt att han är där inne fast ändå inte! sen på bussen känndes det konstigt att inte ha en bur i sätet jämte mig! och så klart kom frågan av en på bussen: hur går det med simba? varför har du inte med honom?!!! jag klarade mig då ifrån gråt så tog ett poäng från sorgen! känner mig konstig, tänker på han hela tiden med en klump i halsen och tårar ibland!
vissa förstår inte hur jag kan sörja som jag gör, men tänk dig själv: en som har varit din bästa vän i ett o halvt år plötsligt blir sjuk och behöver lämna dig, en som alltid stått vid din sida, en som tröstat och gett dig goda skratt! då är det inte lätt
ska ta mig ett bad sen och låta tankarna flöda som dom vill!

på torsdag ska jag nog till skolan, sen tar jag tåget raka vägen till varberg och spenderar min helg där! dä är nog enda platsen som simba inte vistats i så hoppas jag "glömmer" honom i några dagar för att orka med livet! hoppas att fredda åker med upp sen på söndag så får jag skjuts plus att jag får med mig min tv och alla andra julklappar som är kvar! plus att jag då kommer att få mitt rum klart! hoppas hoppas hoppas!!

min prins är kung! mitt hjärta är ditt! jag kommer alltid att sakna dig älsklingen min! nu är du frisk och leker med alla andra i himmelen! dina vingar är så fria som du vill! du kan ta dig dit du vill! kom och hälsa på oss i mellanåt så vi vet att du är okej! du är nu kung! min älskade vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0