17 Februari

blev inte så lyckat hos veterinären :( det var inte urinvägsinfektion utan troligtvis har han problem med sina njurar! han fick morfin och vitamin i spruta och när han skulle ge han vätske ersättning sa simba tvär nej så vi fick söva ner honom för att kunna fortsätta! så nu är han groggy efter medicinerna och sovningen så han ser ut som en fyllekatt! stackars liten! njurproblem? vad hände där? hoppas verkligen inte detta stämmer, utan att all extra vätska han har i sig räcker för att tömma kroppen på slagg och att allt blir bra sen igen! ser ut som om han har dubbelhaka gånger tio. fick med medicin som jag ska ge han under helgen och ringa tillbaka och prata med veterinären på måndag!
idag började jag med att storstäda övervåningen och sen nedervåningen! när jag städat klart skulle jag sätta mig ner för att ta det lungt en stund med kaffet, men det gick inte lång tid fören det var full rulle igen tack vare simba! han trodde att han var en atlet hoppare när han hoppade från fönstret till sängen men missade totalt och rev ut min kaffekopp som stod på bordet jämte så det skvätte kaffe över hela sängen, bordet och golvet! bara att börja torka, skura och byta sängkläder! suck! var bara att göra nytt kaffe... efter det blev det veterinären!

sen var vi på systemet, tanka, hälsa på frida en snabbis, euro affären och sen hem! phu vilken dag! massa flängande hit och dit! nu är jag i alla fall hemma hos mamma! ska snart släppa ut simba ur buren igen, eller ja när han vaknar! lille prinsen min! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0