facebook beroende?

idag har jag haft en dålig dag.. många saker som inte gick som det borde men alla har man väll sådana dagar??

jag har hela tiden sagt att jag inte är beroende av något, men det stämmer inte har jag insett..
om jag skriver något som jag är stålt över och ingen gillar det känns det konstigt.. men huvudsaken är väl om jag själv är stålt över det och inte bara för att någon ska trycka på en gilla knapp? jag ska ju vara stållt endå... men det blir jag inte.. skriver jag ex att jag fick g på en uppgift och ingen gillar tänker jag att jag kunnde ju ändå fått ett högre betyg när jag i början var överlycklig över mitt g.. knepigt..
*
Finns det något värre när man är halvt vän med en som man vart ifrån ett tag och man skickar en vänförfrågan och den inte besvaras? jag får panik och kollar minst tre gånger varje dag och fattar inte varför personen inte vill svara och börjar fundera på vad jag har gjort för fel när personen i fråga kanske inte har varit inloggad och så beroende som jag? det är ju bara en sida som i början var för studenter på ett universitet i usa, så varför ta det på allvar? Jag borde inte ta det på så stort allvar men det har snart gått över gränsen.. jag gör inte många status uppdateringar men jag kollar vad andra gör..
Fördelar:
  • hålla kontakten med alla, även med de som är utomlands
  • se om någon är upptagen idag
Nackdelar:
  • beroendeframkallande
  • man blir sjuk i huvudet för små saker
Just nu kommer jag inte på mera olikheter men det finns säkert många..
Hur kan man låta en sida bli en del av mig? den inehåller information om mig och mina vänner och inte minst: bilder på mig.. jag har så att bara mina vänner kan se dem men tänk om det någon dag kommer upp en bild man inte vill ha där? visst man kan ta bort taggen och anmäla bilden, men ändå, många har hunnit se den innan man hinner det.. jag skulle vilja ta bort den men jag vill ändå inte det..
jag har ändå lyckats att bli oberoende av de miljontals spelen där.. Innan hade jag allt från farmville till paradise island men inte längre.. tänk när man satte tid för att skörda sina majs på sin låssas åker?? phu, tur jag inte gör det fortfarande.. jaja.. förstår inte hur du klarade det anja.. jag vill men ändå inte eftersom det är en bra sida för att ha kontakt och se hur andra har det..

så kan det vara! får se om jag slutar att vara så beroende så kommer jag ha kvar den..

Kommentarer
Postat av: Sara

Även om du tar bort Facebook kan ju folk fortfarande lägga upp kort på dig, men då har du inget eget konto och svårare att påverka om bilden ska finnas kvar... de är ju också något att tänka på..

2011-05-30 @ 21:54:35
URL: http://liljansblomma.blogspot.com
Postat av: malinosimba

jo jag vet.. svårt detta :P

2011-05-30 @ 22:46:48
URL: http://malinosimba.blogg.se/
Postat av: Anja

Oj vilka högra krav du har på dig kusin! XD

Om du e skitglad över ett G ska du fasen få vad det oxå fast ingen tryckt gillat;P (Men varje gång du vill ha medhåll kan du räkna på mig på gillaknappen fast jag inte har facebook hihi)



Håller med digt på både för o nackdelar, men själv tycker jag att hela facebook har gått över styr o ens liv blir ju så påverkat av det tyvärr, därför rök min hehe!



Du vet ju att du kan ju ta bort den o när som helst ta tebax den, genom att bara logga in igen som vanligt o TA-DA så har du tebax facebooken igen precis som du lämna den:P

Så det e ju bara att testa att ta bort den några dagar o funkar det inte så tar du bara tebax den:)



För mig tog det två veckor innan facebook-tvångstanken försvann efter jag tog bort den hehe!



Klart jag saknar facebook ibland men det e mest för att jag inte bor i Åmål längre o inte vet vad som händer hehe! Tur ni har bloggar:D

2011-05-31 @ 10:26:38
Postat av: malinosimba

jomen jag har inte kommit dit att ta bort den än :P jo då kan du ha koll på oss=) smart ;) jo det har gått överstyr!! hmm

2011-05-31 @ 10:36:24
URL: http://malinosimba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0