Sekunder!

Här kommer en konstig tanke jag har:
*
ca 86000 sekunder går det på ett dygn! tänk att dessa sekunder får du aldrig igen!
Dessa sekunder du lägger på att läsa min blogg kommer aldrig tillbaka. Du kommer aldrig att kunna sopla tillbaka dessa sekunder som gått!
Den tanken är konstigt, för jag känner som en press att varje sekund måste vara bra!
Tänk vad många det går åt föra att laga mat. En annan vändning är att alla sekunder som är går åt är minimun tankar hos fattiga människors tankar om hunger! Här sitter jag och börjar bli hungrig på en kvällsmacka efter mina måltider idag, men dem i utvecklingsländerna kanske inte har fått något! deras vakna sekunder går åt för att hitta mat och vatten, jobba livet av sig för en smörgås om dagen och har en hel familj att mätta!
Jag sitter här med ett sötsug som heter duga! undra hur många sekunder jag har lagt ner på tänkar och ärande av godis!!
Hur många sekunder sover man bort igentligen? varför kan vi inte styra drömmarna?? jaja det är en helt annan tanke :)
*
*
Nu har ni tagit del av min konstiga tanke, :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känns inte som att det är du som skrivit/kommit på den texten.. Inte sånna ord sdu brukar använda gullet... ;) Syster

2011-02-10 @ 10:51:43
Postat av: merja vaataja

inga konstiga tankar de inte. så väldigt förnuftigt tycker jag. jätte vackert skrivet. :) man ser ju hur du utveklas med. duktig du är. <3

2011-02-10 @ 12:47:38
Postat av: Anonym

Drömmar, i like it

2011-02-18 @ 22:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0